tiistai 26. marraskuuta 2013

Uhkapeliä

Onhan tämä tällainen hedelmöityshoitoprojekti melkoista umpihankijuoksua. Lunta voi olla paljon tai vähän. Saattaa olla puuterilunta tai pakkashanki. Olosuhteille ei voi mitään, mutta asenteella voi korjata edes osan. Täytyy olla sopivasti mielenvikainen, että tähän leikkiin ryhtyy!

Olen nappaillut Clomifenia kp3-7 ja pistänyt Menopuria kp8-10. Tänään kävin ultrassa. Tilanne olikin täysin päinvastainen edelliseen kiertoon verrattuna. Ultrassa löytyi peräti viisi (5) isohkoa foliikkelia! Viimeksi tässä alku-ultrassa oli vain yksi, ja sekin pienempi kuin yksikään noista viidestä. Seuraavat päivät toivotaan, että kasvua jatkaisi 1-2 foliikkelia ja muut jäisivät pienemmiksi.

Inseminaatiota ei tehdä, jos foliikkeleja on enemmän kuin kolme. Minusta tuo kolmekin kuulostaa melkoiselta uhkapeliltä. Lähtökohtaisesti tavoitteena olisi saada yksi ihmislapsi. Kahteenkin olen yrittänyt valmistautua henkisesti. Mutta kolme kuulostaa jo extreme urheilulta yhdelle naiselle. Eihän tietysti ole mitään takeita, että yksikään hedelmöittyisi. Minun Universumilla taitaa olla "kaikki tai ei mitään" -mentaliteetti. Joko elimistö ei toimi ollenkaan eikä saada yhtään munarakkulaa kypsymään, tai sitten niitä kypsyy tusina. Luultavasti samoin käy hedelmöittymisen kanssa: joko ei hedelmöity yksikään tai sitten hedelmöittyy kaikki.

Jos foliikkeleita kypsyy liikaa, on mahdollista puhkoa osa. Puudutuksessa mennään jonkin seinämän läpi, ja sitten neulalla puhkotaan ja tyhjennetään ylimääräiset. Jos uskallan tähän operaatioon lähteä. Onneksi on vielä muutama päivä aikaa miettiä, mihin olen valmis.

1 kommentti:

  1. Itse olen ainakin todennut, että minun kohtalottarellani on todella kieroutunut huumorintaju. Kuulostaa pelottavalta tuo puhkominen. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta ;)

    VastaaPoista